شرح وضع خلفية صوتية في المدونة من موقع ويب

|
شرح أضافة ملف صوتي من موقع علي الويب الي المدونة
مثل الأناشيد الأسلامية الموجودة علي موقع طريق الأسلام

ملحوظة هامة جدا :- يوجد جزء أخر لأضافة الخلفيات الصوتية الي المدونة ولكن للمراحل المتقدمة من المدونين
يفضل لهذ القسم الأشخاص المتقدمين و الذين يجيدون التعامل مع البلوج فقط

علشان محدش ييأس و كل حاجة برضوا ب وقتها
حنتكلم انهردة علي أضافة ملف صوتي من علي صفحة في النت و حناخد الموقع الجميل المقلبظ ( طريق الأسلام ) و الرابط بتاع الصفحة حتلاقية في الصورة اللي فوق و حتكلم عن حجتين مهمين جدا


الاول
لازم تعرف ان الخلفية الصوتية تعمل على بطئ تحميل الموقع او المدونة بشكل كبير جدا جدا
الثانى
انا بقدم الموضوع دة و المفترض انه لوضع الاناشيد الدينية و القران فقط و الأدعية و كل ما يتوفاق مع الأسلام و انا ابرأ نفسي من أي أستخدام مخالف لتعاليم الأسلام السمحة

فلنبدأ على بركة الله


انا حديك دلوقتي كود الخاص بوضع الخلفية الصوتية ,, و كل اللي عليك انك تختار الأنشودة و تحطها في السطر اللي في الكود
انا حعلمك دلوقتي كل حاجة بس فتح دماغك معايا شوية

اولا


أدخل علي قسم الاناشيد الأسلامية الموجود بالموقع ,, ودة من خلال الصورة اللي فوقيك دلوقت

حيظهرلك التصنيف بتاع الأناشيد اعد قلب و عيش حياتك يا معلم

المهم

بص معايا من دلوقت

بعد منختار الأغنية حتلاقي في وسط الجدود رمزين

الريل بلير و المديا بلير

أضغط علي أي واحد فيهم و يفضل الريل بلير لأنة يناسب جميع الونداز تقريبا
ضغطنا بالزر الايمن للماوس على لينك النشيد تحت حفظ النشيد ثم نختار

copy shortcut


و يتم وضع هذا اللينك بدل الجملة اللي انا كتبها

ضع هنا الرابط اللي حعرفك منين تجيبة حالا



شلها طبعا

أوعي تنسي و تشيل الاقواس .... أوعي

خلي الأقواس زي مهي


و بعدين حط الكود بعد لما أخترت الانشودة في مدونتك وشوف النتيجة بنفسك

ولو مش عارف ازاي تحط الكود في المدونة أضغط هـــنـــا

سيدي المواطن " هل انت من المؤيدين لي ولأفكاري وأحلامي ام انت لا قدر الله من المعارضين ؟